back

Landing Page, czyli jak zweryfikować pomysł na biznes

subject

Pomysły są łatwe. Kto z nas nie przekonał się o tym, niejednokrotnie nadszarpując swój budżet? Ponieważ uczymy się na błędach, nie zawsze strata funduszy jest czymś złym, jednak “lepiej” byłoby zweryfikować swoje pomysły zanim sięgniemy po większe zasoby.

Można wykorzystać do tego celu np. Landing Page’e, o których pisałem w jednym z pierwszych newsletterów. Na takich stronach, które wykonane są w formie broszury, przeważnie znajduje się formularz pozwalający na pozostawienie adresu e-mail w celu uzyskania większej ilości informacji o produkcie lub usłudze.

Jestem skłonny wysunąć wniosek, że lwia część tych stron kończy swój żywot wraz z wygaśnięciem domeny. Strony, które zostaną przedłużone są pretendentami do dobrze zapowiadającego się biznesu.

Mamy więc do czynienia ze zbiorem broszur, które można wykorzystać do

  • śledzenia trendów, np. pod koniec ubiegłego roku można było zaobserwować wysyp nowych pomysłów w dziedzinie blockchain i kryptowalut;
  • inspirowania się pomysłami innych- świetne do porównania, gdy znajdziemy pomysł podobny do naszego;
  • poszukiwania potencjalnych miejsc do inwestowania- landing page to przede wszystkim strony startupów albo pomysłów na nie, które zawsze poszukują inwestorów.

Nie trzeba się zbytnio wysilać, aby móc przeglądać takie strony, istnieją agregatory landing page’y, np. https://betalist.com/, który po zapisaniu się do newslettera codziennie przesyła ok 10 nowozarejestrowanych stron (czyli pomysłów, których twórcy byli w stanie zapłacić ok $100 za rejestrację swojej strony).


Oprogramowaniem zajmuję się profesjonalnie od ponad 10 lat. Prowadzę software house, w którym staram się skupiać przede wszystkim na MVP dla małych i średnich oraz tych, którzy dopiero zaczynają. Bywam cyfrowym nomadem choć turystyka nie jest moim zainteresowaniem. Lubię niekomfortowe sytuacje, poznawać nowe oraz dzielić się tym co dobre. Między innymi tak powstał zielonogórski OpenCoffee. Nic na siłę.

Skopiowano do schowka!

Website update available. Click button below to reload into latest version.

Nasza strona używa cookies. Więcej na temat przetwarzania danych dowiesz się w naszej polityce prywatności.